6 Eylül 2013 Cuma

SENİ UNUTMADIK ÇÖL KAPLANI




Belkide arzu ettiğimiz motosikletçi imajını, en iyi şekilde yansıtan tam bir İstanbul beyefendisiydi Kemal MERKİT ...

Camianın Kemal abisi ... İyiliksever, sportmen, macera ruhunu hiç yitirmemiş tam bir motosiklet aşığı. Onu sonsuzluğa uğurladığımız o acı günün üzerinden tam 1 yıl geçti.

Türkiye'de yetişen en önemli enduro ve motokros yarışçılarından biridir. DAKAR'a katılan ilk türk sporcu.

*****
Daha önce çeşitli yerlerde sohbet etme ve onu yakından tanıma fırsatı bulduğum Kemal abiye Balıkesir'de motosiklet tutkunlarını bir araya getireceğimiz bir festival hazırlığında olduğumuzdan bahsetmiştim. Çok sevindi ve ihtiyacım olursa destek verebileceğini söylemişti. Bunu dillendirmesi bile onur vericiydi benim için çünkü onun adı Kemal Merkit. Hani benim Dakar'da hayranlıkla izlediğim Kemal Merkit ...

2010 yılında Kazdağlarında organize ettiğimiz Balıkesir Motosiklet Festivali için yoğun hazırlık dönemindeydik. Tüm arkadaşlar koşturuyor festivali daha iyi nasıl yapabiliriz diye görüşmeler yapıyoruz. Telefonum çaldı...
- Özgür merhaba ben Kemal, nasılsın ?
- Teşekkür ederim abi sen nasılsın ?
Teşekkür ettim ama, sesinden tanıyamadım önce. O an aklımdan Kemal adında tanıdığım 3-5 kişinin yüzü geçti. Acaba hangisiydi. ?



- Kardeşim internetten takip ediyorum güzel hazırlanıyorsunuz. Yapabileceğim bişi var mı ? İstersen KTM'i göndereyim sana renk olsun. Yarışmalarınızda da dereceye girenlere ufak tefek ödül de getirsinler size.

Bunu söyleyince hemen taşlar yerine oturdu ve telefondaki Kemal Merkit'di ...
Heyecanlandım....
- Abi harika olur. Çok sevinirim.
diyebildim sadece...
- Dur ben görüşüp hemen seni arayacam... dedi ve kapattık telefonu.

Yanımda eşim vardı ve ona şaşkınlık ile bakıp dalga geçiyorlar ya Kemal Merkit aradı dedim. Gerçekten onun olduğundan bile emin değildim aslında. Aradan 10dk geçmeden tekrar çaldı telefon ve arayan Kemal Merkit.

- Özgürcüğüm ben görüştüm. Alana KTM geliyor. 3 tanede katılımcıların test edebileceği motosiklet getirecekler. Birde sana bol bol hediye gönderiyorum. Başka yapabileceğim bişi varsa lütfen ara.

Bağırmak geldi içimden aslında. Ama mosturayı bozmadan ;
- Kemal abi çok teşekkür ederim, harikasın. Bu çok güzel oldu valla hızır gibi yetiştin diyebildim.


*****
Bu konuşmanın ardından festival mükemmel geçti. Festival sonrası telefon ve internet marifeti ile görüştük. Sanıyorum 1 yıl sonra da fuarda karşılaştık ve ayak üstü sohbet ettik. Dediğim gibi "tam bir beyefendi". Onunla sohbet ederken ışığı size enerji veriyor. Gülümsemesi hiç bitmez.

Biz elbette onu takip ediyorduk. Başarıları içimizden birinin başarılarıydı. Çünkü o camiadan hiç kopmamıştı.Ve derken 2012 yılı Transanatolia Rallisi ...

Keşke hiç yapılamasaydı da Kemal abimizi orada öyle görmeseydik.

Yarış Konyaaltı Beach Park'ta törenle başladı. Başlamaz olaydı ... Yarışın 3.günü acı haberi aldı Türkiye. Kemal abi Meke Gölü etabının daha başlarında İtalyan yarışçı ile birlikte yönlerine bakabilmek için durdu. Arkadan gelen Hollandalı sürücü Kemal abiye çarptı.... Ve onu sonsuzluğa uğurladık.

Şimdi bu acı olayın üzerinden 1 yıl geçti. Seni hiç Unutmadık Kemal abi.
Camia ve Türkiye için yaptıkların hep hatırlanacak. Huzur içinde yat, mekanın cennet olsun.



*****
Kemal Merkit Kimdir ?
7 Haziran 1960 doğumlu Kemal Kerkit, Avusturya Lisesi'nden mezun olduktan sonra Viyana'da işletme alanında lisans eğitim yaptı. Birçok farklı motosiklet disiplininde yarışlara katıldı. 2002 yılında Dakar Rallisi'ne katılan ilk Türk pilot oldu. 2010 Dakar Rallisi'nde "servis desteği olmadan yarışanlar" kategorisinde birinci oldu, 2011 yılında aynı klasmanda ikinci oldu. 2012 yılında ise mekanik sorunlarla yarış dışı kaldı.

BAŞARILARI
1996 Türkiye Enduro Şampiyonu
1997 Tunus Rallisi
1997 Dubai Rallisi
1998 Atlas Rallisi (Fas)
1998 Dubai Rallisi
1999 Master Ralli
2000 Paris-Dakar Rallisi
2001 Dubai Dessert Challange
2002 Master Ralli
2002 Paris-Dakar Rallisi
2002 Fas Rallisi
2002 400 cc Türkiye Şampiyonluğu
2003 Paris Dakar Rallisi
2003 Rally d'Orient 2005 Enduro Türkiye Şampiyonu
2006 Birleşik Arap Emirlikleri Desert Challenge
2007 Dakar Rallisi 4.’lüğü
2007 Birleşik Arap Emirlikleri Desert Challange maraton şampiyonluğu
2008 Central Europe Rallisi altıncısı
2008 Trans Orientale rallisi altıncısı
2008 Birleşik Arap Emirlikleri Desert Challenge
2009 Dakar Rallisi dokuzuncusu
2010 Trans Anatolia Rallisi genel klasman birincisi
2010 Dakar Rallisi servissiz kategorisi birincisi
2011 Dakar Rallisi servissiz kategorisi ikincisi, genel klasmanda 59.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkür ederiz.