1 Kasım 2013 Cuma

Tirilye (Zeytinbağı) Motosiklet Gezisi

Türkiye'nin kıymetini bilmekte fayda var. Her yer farklı güzel, her yerden adeta tarih fışkırıyor. Bu gezimiz Bursa'nın Mudanya ilçesine bağlı Tirilye beldesine... Tirilye eski adı aslında artık birçok yerde Zeytinbağı olarak kullanılıyor. Osmanlının fethinden sonra çoğunlukla rumların yaşadığı bir yer. Zeytin ve zeytinyağı ile dünyaca bilinen sakin ama doğası ile muhteşem bir bölge.

Tirilye gezimiz günü birlik olarak planlanmıştı. Dostlar ile birlikte belirlediğimiz güzergah Balıkesir - Tirilye - Mudanya üzerinden tekrar Balıkesir. Yaklaşık 330 km lik bir güzergahımız var.

Motosikletlerimizi gezi için önceden hazırladık ve buluşma yerinde toplandık. Hava güzel, güzel bir sürüş ve güzel bir gün için herşey uygun.

Ozaman hadi çıkalım yola ne dersiniz ?

Yola çıkmadan önce geziye katılan arkadaşlarımız ile hatıra fotoğrafını da çektirmeden olmaz tabi ki ...

Karacabey - Bursa yolu kesişiminde Bandırma tarafından geziye katılacak arkadaşlarımız ile buluşacağız. Bu nedenle ilk molamızı orada olacak şekilde planladık. Tirilye'de de Bursa'dan gelecek arkadaşlarımız ile buluşacağız. Sürüş öncesi güvenlik konuşmamazı da yaptıktan sonra herkes motor başına.

Balıkesir'den yaklaşık 80 km sonra Karacabey yol kesişiminde bizi bekleyen ve Bandırma'dan geziye katılacak dostlar ile benzinlikte buluştuk. Ayaküstü hoşsohbetin ardından Trilye'de daha fazla zaman geçirebilmek adında tekrar yola koyuluyoruz.

Bursa yolundan ayrılarak Zeytinbağı (Trilye) tarafına döndüğümüzde yol daralıyor ancak manzarası çok güzel bir yol. Toprak kokusu ve meyve ağaçlarının kokularını almaya başlıyorsunuz.

Bu güzel yol sonunda Tirilye tabelası karşımızda.

Tirilye halkı bizi kalabalık bir motosiklet grubunu görünce resimlerimizi çekmeyi ihmal etmedi ... Ünlü olduk.

Tirilye de ilk planımız manzarası ile ünlü Çamlık Kahve'de hem Bursa'da gelen dostlar ile buluşmak, dinlenmek hemde manzaranın keyfini çıkarmak. Çamlık Kahveye vardığımızda hemen motorlarımıza yer bulduk. Ama biraz zor oldu tabi.
Günlerden pazar ve çok kalabalık.

Motorumu park eder etmez ilk manzara resmini de aldım :)

Bursa'dan gelen dostlar ile çayımızı da yudumlarken
hoşsohbet dakikalar.

Beni hiç yalnız bırakmayan hayat arkadaşım, dostum, sırdaşım, artçım ve aşkım ile bu manzarada resim çektirmeden olur mu hiç !

Çamlık Kahve de dinlendik, çaylarımızı kahvelerimizi yudumladıktan sonra Tirilye limanına iniyoruz. Yolda kameramıza takılan görüntüler muhteşem.

Tirilye'de böyle evlerden çok var ve herbiri başka güzel. Herbiri eminim başka hikayeler saklıyor. Kısa bir yolculuktan sonra limana vardık. Motorlarımızı park edip, biraz Tirilye içerisinde yürüyelim. Keşfedelim.

Tirilye halkından da aldığımız bilgiye göre limanda balık yiyebileceğiniz güzel mekanlar var. Ama tavsiye oturmadan önce fiyatları mutlaka sorun, başınıza iş açmayın :)

Limanda açılan tezgahların birinde kolleksiyonuma katmak için 3 model motosiklete rast geldik. Açıkçası normalde aldıklarımı düşünürsek tezgahta 1 tanesi için çok uygun bir fiyat söylendi. Elinde de sadece 3 tane kalmış. Bende de olmayan modeller olduğu için Tirilye hatırası 3 üde kolleksiyonuma eklendi.

Tirilye içerisinde gezerken rastladığımız bu renkli dükkanın ismi Tirilye çarşısı. Gerçekten resimde görünen sadece boyasından kaynaklanan renklilik değil. İçerisi de masal gibi.

Dükkan sahibi dışarıya astığı bu Tirilye Hatırası afişi ve önüne koyduğu tabureyi çok iyi düşünmüş.
Çok güzel hemen değerlendirdik tabi ki ...

Eski zamanlarda çekilen böyle resimler çok gördüm.
Böyle bir poz olsun dedim :)

Tirilye gerçekten her yerinden tarih fışkıran bir yer. Mutlaka gezilmesi gereken hatta mümkünse güzel bir konaklama ile kafayı dinleyebileceğiniz sessiz sakin bir belde. Eğer giderseniz el yapımı turşu, zeytinyağı, zeytin almadan dönmeyin derim mükemmeller. Birkaç güzel butik otelde gördüm.

Yolumuza devam edelim istiyoruz. Tirilye - Mudanya arasında denizi takip eden virajlı harika bir yol var. Araba ile gidenler için virajlar midenizi bunaltabilir ancak motosiklet için harika.

Limana bıraktığımız motorlarımızın başına gelerek yolculuğa başlıyoruz. Mola Mudanya'da bu arada çok da acıktık. Hep birlikte aldığımız karar ile Mudanya'da karnımızı da doyuracağız. Hadi bakalım yola devam ...

Güzel ve manzaralı bir yolculuğun ardından Mudanya'ya vardık. Malum pazar günü olduğu için gerçekten kalabalık bir gün. Motosikletlerimiz için güvenli bir yer bulamadık. Allah devletimize zarar vermesin. Kaymakamlık bahçesi bizler için çok uygun. İzin istedik ve bizi kırmadılar. Görevlilere çok teşekkür ederiz. Motorlarımız ve eşyalarımız için daha güvenli bir yer olamazdı herhalde.

Biraz dilendikten sonra karnımız iyice gruruldamaya başladı. Hemen yemek işini çözememiz lazım dedik ve Mudanya kordonda bu amaç için yürümeye başladık.

Kordonda Karadeniz müziği yapan arkadaşlar çok keyifliydi. Biraz durup izledik. Biraz daha ilerlediğimizde rastladığımız mekan da zorla yer bulduk desek yeridir. Balık yemek istiyoruzzzzzz....

Ne kadar acıkmışım benim tabaklar anında boşaldı. Çok güzeldi gerçekten ustaların ellerine sağlık. Yemeği yedik karnımız doydu. Şöyle denize karşı bir de çay içersek bu gezi mutlu son ile sonlanır.

Mudanya daha merkezi bir yer. Bursa'ya olan yakınlığı nedeni ile hafta sonları baya kalabalık oluyor. Kordonda çaylarımızı yudumladıktan sonra artık gitme vakti geldi. Hava kararmadan çıkalım malum daha 150 km süreceğiz.

Motorlarımızın başına geldik. Sanıyorum çok yedik ağırlaştık. Şurda bir 15 dk uyusak ne güzel olurdu. :) Ama malesef yola çıkma vakti. Bursa'dan bize eşlik eden dostlarımıza burada vedalaşarak yola koyulduk. Dostlar ile harika bir haftasonu gezisini daha tamamladık. Yeni yerler gördük ve harika zaman geçirdik. En önemlisi de birlikte sürdük birlikte eğlendik. Motosikleti, motosikletçi ruhunu ve kardeşliğini seviyorum.

Sonraki gezi raporlarında görüşmek üzere.