16 Eylül 2013 Pazartesi

3.İzmir Karşıyaka Motosiklet Festivali Tamamlandı

Bir motosiklet festivali daha tamamlandı !

İzmot tarafından organize edilen 3.İzmir Motosiklet Festivali 12-13-14 Eylül 2013 tarihleri arasında Yamanlar Piknik Alanında Karşıyaka Belediyesi ve Mondial Sponsorluğunda gerçekleşti.

Öncelikle motosiklet tutkunlarını biraraya getirerek güzel bir kaç gün geçirmesine vesile olan İzmot Motosiklet Kulübü Başkanı Akın Zorlular başta olmak üzere, tüm emeği geçenlere teşekkür ederim.

Gelelim Festival Notlarına !
12.10.2013 Perşembe Saat 23.30 gibi festival alanına vardık. Festival alanına ulaşmak için merkezden ayrıldığınızda ki 5 km lik yol motosiklet için biraz sıkıntılı. Sosyal medya üzerinden duyurulardaki kullanılan resimlerde gördüğümüz tesisli alana çadır kuracağımızı sanmıştım. Ancak gördüm ki çadır alanı yine daha önceki festivalin yapıldığı yermiş. Beklentim farklı olduğu için biraz hayal kırıklığı olmadı değil.  Alan girişinde kayıt masası olması ve bir karşılama ekibinin yer alması gayet güzel.

Aracımızı park edip önce kayıt masasına geldiğimizde kayıt için ilk istenen TC kimlik numarası oldu. Bu biraz hoşuma gitmedi açıkçası ve vermek istemedim. Ancak görevli arkadaşlar tekrar almak zorunda olduklarını ilettiler. "Vermek istemiyorum çünkü bu kayıtların hangi ellerde dolaşacağından nasıl emin olabilirim" dediğimde hemen yan masadaki Jandarma komutanı söze girdi.

-"Biz gbt için talep ediyoruz" dedi.
Güldüm ... İlk defa böyle bir uygulama gördüm. Bir yaram yok ama ilginç geldi. Çünkü motosiklet festivalleri aynı sevdayı taşıyan camia insanlarının birkaç gün kafa dağıtmak, eğlenmek ve birlikte olmak istediği yerler. Ve 5-6 yıldır bir motosiklet festivalinde olay yaşandığını görmedim de duymadım da... Çünkü öyle bir durumda önce bizler medeni şekilde olayı çözebilir sıkıntı çıkaran arkadaşı egale edebilir bir camiayız. Sıkıntılı bir adamın oraya girmesini engellemek için çok başarılı olabilir ama vergi borcu, şahitlik vs. gibi nedenlerden arandığını bilmeden oraya giren bir arkadaşımızı alandan alsalardı asıl büyük sorun ozaman çıkabilirdi. Yine söylüyorum güvenlik için düşülmüş olduğu kesin ama şart mı karar veremedim ...

İnşallah giriş kayıtlarda verilen TC kimlik numaraları doğru saklanır ve yanlış ellere ulaşmaz. Çünkü gerçekten çok büyük bir sorumluluk.

Neyse daha fazla uzatmayayım dedim, belki yeni bir kanun vs. vardır ve almak zorundalardır diye düşünerek kaydımızı yaptırıp alana girdik.

Kayıtda bir kimlik kartı ve hediyeler olan paketimizi aldık. Düşülmesi bile çok güzel sağolsunlar...

Girişte karşılaştığımız dostlar ile ayak üstü sohbetlendikten sonra şöyle bir alanı dolaşıp daha önce de konakladığımız alanda bir değişiklik var mı diye, ufak bir keşif yürüyüşü yaptık. Perşembe günü başlayan festivalde o saatlerde müziğin olmaması dikkatimi çekti.

İzmir'de bir akrabamızın düğününe denk gelen festival tarihi nedeni ile o gece dostlarla sohbetden sonra konaklamadan, sabah buluşmak üzere alandan ayrıldık.

Cuma sabahı alana geri döndük. İz-moto Yamaha katkıları ile tüm katılımcılara ücretsiz kahvaltı ikramı yapılmış. Şehir dışından gelen arkadaşlar için bol bol İzmir'in ünlüsü Bayoz yeme imkanı süper ... süper ...
Düşünenleri ve katkı sağlayanları tebrik ederim.

Gün içerisinde birçok dostu görmenin keyfini yaşadık. İzmot öğlen vakti 5 km ilerideki o duyurularda kullanılan resimlerdeki tesise gidileceğini, katılmak isteyenlere davet niteliğinde duyurusunu yaptı. Gün içerisinde herhangi bir yarışma vs. görmediğimiz için katılmak istedik. Festival alanından daha yukarı doğru sürmeye başladık. Yol bazı kısımlarda çok sıkıntılı ve 5 km den uzun geldi bize. Neyse vardığımızda güzel bir tesis karşıladı bizi. Gençlik Merkezi olarak dizayn edilmiş tesiste otel, bungalov evler, yüzme havuzu, halı saha, mini golf sahaları vs. birçok güzel şey mevcut. Çaylar festival katılımcılarına ücretsiz ancak yemek yada atıştırmak herhangi bişi yok, alkol bulundurmak bile yasak ...

Tesisin havuzu sabah temizlenmiş ve yeni doldurulmuş harika. Giren arkadaşların "titreyen çeneleri" beni ürküttü ve girmedik. Tesisi dolaşmayı ve dinlenmeyi tercih ettik.

Manzara muhteşem. Bir tarafta harika İzmir manzarası diğer tarafta dürbünle baktığınızda görebildiğiniz Manisa manzarası ...

Diyecek laf yok ... Görülmesi gereken bir yermiş ...

Birkaç saat tesiste zaman geçirdikten sonra alana geri dönüyoruz. Yola çıkarken aracın km sine baktığımda tesis ile arasının yaklaşık 10 km olduğu dikkatimi çekti.

Kamp alanında tuvaletler bu kalabalık için yeterli, çadırlara yakın alanlara şarj durumları için prizler hazırlanmış gayet başarılı.

ALANDA ALKOL SATIŞI YOK !
İşte bu çok büyük bir handikap... Motosiklet festivalleri kamplı olduğu için alkol satışı neredeyse 1 numaralı şart. Alkol almak isterseniz ya 5 km aşağı ineceksiniz yada inen veya yukarı gelen arkadaşlara sipariş vereceksiniz. Gelen siparişinizi de çabuk tüketmek zorundasınız yoksa sıcak içmek zorunda kalırsınız. Sorunun kaynağı sanıyorum alanın resmi konumu ve son çıkan yasa ile ilgili bir sıkıntı ama festival için çok büyük bir - puan oldu.

Cuma akşamı sahne çıkan grup katılımcılara güzel dakikalar yaşattı. Sahneye fırlayan ve gruba eşlik eden içimizden biri Ege Yolcu grubundan Seçil hanım güzel sesi ile geceye renk kattı.

14.09.2013 Cumartesi günü İzmot tarafından alana getirilen otobüs ile şehir turu organize edilmişti. Latife hanım köşkü ve fotoğraf müzesi gezileri festivale anlam kazandırdı.

Aynı günün akşamı yapılan "Doğaya Şiddete Hayır" temalı festival korteji de gayet başarılı geçti. Kortej katılımcıları Atatürk anıtına çelenk koydu. İzmot başkanı ve Karşıyaka Belediye başkanı kortej katılımcılarına seslendi.

Korteje katılan Karşıyaka Belediye Başkanı Cevat Durak, “Yamanlar Dağı İzmir için çok önemli bir bölge. Buradaki doğanın mutlaka korunması gerekir. Motosikletlilerin bu yılki buluşma temalarına gönülden destek oluyoruz. Bu bölgede turizme yönelik yatırımlar hazırlıyoruz. Bu etkinliklerimiz, bölgenin tanınmasına katkı sağlıyor. Gelecek yıllarda da motosiklet festivalini sürdüreceğiz“ dedi.

Akşam Kanca grubunun muhteşem sahne performansı ile tüm katılımcılar bol bol eğlendi.

Kimseyi yüzde yüz memnun edemezsiniz. Çünkü sizin çağrınız üzerine uzak yerlerden sürerler ve beklentileri olur insanların. Ama her zaman söylüyorum, festival yapmak zor iştir ... Herkes bu taşın altına elini sokmaz. Yapılanı eleştirmek kolaydır belki ama eleştirilere açık olmakta bir sonraki festivalin kalitesini arttırır.

Öncelikle böyle büyük bir sorumluluğun altına girerek emek veren dostları, camiayı ve festivali destekleyen sponsorları tebrik ediyorum.

Herşey gönlünüzce olsun !